3 december 2012

Stars On 45

Je kunt ze vreselijk vinden, maar je kunt het ook geweldig vinden: medleys en remixjes. Ik weet niet meer wanneer ik dit precies vond, maar de eerste keer vond ik het al geweldig! Goed, het origineel is natuurlijk beter, maar het is zo leuk... Waar ik het over heb?

Stars On 45 !


Wat is het?
Stars on 45 was een Nederlands studioproject dat in de jaren 80 van de 20e eeuw enkele grote internationale hits scoorde met medleys van liedjes uit de jaren 60. In het Verenigd Koninkrijk heette het project Starsound, in de Verenigde Staten Stars on, tot aan de hit van The Star Sisters. (en daarin zat Patricia Paay, hahahahah :") )

Stars on 45 deed dus nummers na van andere bekende artiesten, o.a. The Beatles, Stevie Wonder, Frank Sinatra. Ze maakten epische medleys van de bekendste nummers van deze artiesten.

En dit is mijn favoriet van 'Stars on 45'




Op deze manier leerde ik andere nummers van The Beatles kennen. Nummers als 'Get Back' en 'Eleanor Rigby' kende ik eerst niet *schaam*, maar door deze medleys wel. Van bovenstaande video is ook een langere versie , die +/- een kwartier duurt:



Ik vind 't episch! :")
En jij?

1 opmerking:

  1. Zo, wat een slechte muziekkennis heb ik, als jij je al schaamt voor dat je nummers niet kende die ik nooit heb gekend!

    BeantwoordenVerwijderen