23 december 2012

Kerstfilms

Kerst draait voor mij vooral om: sneeuw, kerstbomen, cheesy kerstliedjes, ondertussen ook Serious Request, en kerstfilms. Daarom maak ik hier een lijstje van de kerstfilms die je móét zien.

1) de Sissi - trilogie (of in iedergeval deel 1).
Ondertussen is het wel een traditie geworden om deze geweldige film tijdens kerst te zien, daarom staat hij voor mij ook op nummer 1! Als klein meisje keek ik hier naar, en ook al snapte ik toen nog niet veel van het Duitse gebrabbel of de ondertiteling, ik vond het ieder jaar weer mooi! Nu, jaren later, snap ik wel dat het echte leven van deze keizerin niet zo zoet en fijn was als in de films, maar toch kan ik er nog van genieten.


En je kunt heb nu ook zien op youtube (maar dan mag je Duits wel redelijk goed zijn... Of je kijkt 'm deze week op tv!)

2) A Christmas Carol, de versie van The Muppets. Dit is echt mijn favoriete versie van A Christmas Carol: de briljante humor en liedjes maken deze film echt episch. Daarom een echte must-see!



3) How The Grinch Stole Christmas
Jim Carrey is geweldig, en deze film dus ook! De film gaat over de Grinch die kerstmis haat en het besluit te stelen. Waarom en hoe, wordt verteld in deze geweldige film.



4) Home Alone
Dé kerstfilms voor velen: de delen van Home Alone. Over het jongetje dat alleen (thuis / in een vreemde stad) achter blijft en zo veel meemaakt... Ook een echte klassieker!



5) Kruimeltje
Een film van Nederlandse bodem, die je ook al wel een echte kerstklassieker kunt noemen. Hij gaat over Kruimeltje, die woont bij zijn gemene stiefmoeder. Hij haalt allerlei kattenkwaad uit en is op zoek naar zijn ouders. Eentje die je gezien moet hebben, het is gewoon een van de beste nederlandse films, vind ik.


6) A Christmas Carol, animatie uit 2009.
Hoewel die van de muppets mijn favoriet is, is deze toch ook wel heel erg tof: levensechte animatie en een prachtig verhaal dat ook in deze film mooi wordt neergezet.


Wanneer op tv?
1 Sissi di 25 dec. om 16:20 op NED 1
4 Home Alone: di 25 dec. om 21:00 op RTL 4
5 Kruimeltje: ma 24 dec. om 9:00 op Ned. 3
6 A Christmas Carol: ma 24 dec. om 19:45 op BBC 1 (voor diegene die Engels kunnen verstaan dus... :P)

Info van : http://www.filmtotaal.nl/filmsoptv.php , hier heb je heel makkelijk alle films van komende week op een rijtje! Helaas lijken 2 en 3 (the muppets en the Grinch) niet op tv te komen... :( ! Dan maar huren / downloaden!



Welke van deze films heb jij al gezien? Of heb je hele andere 'klassiekers' wat kerstfilms betreft? 

Fijne kerst allemaal!

1 opmerking:

  1. Ohjaaaa, A Christmas Carol van de Muppets, die is echt geniaal!
    Ik vind de meest klassieke kerstvakantiefilms nog steeds Mary Poppins en The Sound Of Music denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen