23 november 2012

Pepernoten!

Na een toch wel negatief stukje over Sinterklaas en alles erom heen, (hier), besloot ik mijn Sint-karma een beetje te herstellen. Door pepernoten te bakken. En dan niet door alle ingrediënten apart halen en lekker als een keukenprinsesje tekeer te gaan, nee. Maar door een bakmix te kopen waar je alleen water bij toe moet voegen. We willen wel leuk bezig zijn, maar het moet niet te ingewikkeld worden natuurlijk ;)

Het pakket hierboven zag er wel lekker makkelijk uit. Oh, het gaat hier om kruidnoten, oeps :") 

Je mengt de mix en het water in een kom, maakt er een bal van en vervolgens maak je er kleine balletjes van. Die doe je op een met bakpapier beklede bakplaat en je drukt ze een beetje plat. Dan ziet 't er ongeveer zo uit:



Na ongeveer 10/15 minuten zijn ze wel klaar, en zien ze er ongeveer zo uit:




Dan laat je ze even afkoelen et voila! Lekkere 'zelfgemaakte' pepernoten!

(die van mij waren wel aardig hard, toch knap dat ik ze dus enigszins toch heb weten te verpesten... )

Maar we hebben er wel ontzettend van ge(peper)noten, hahahaha xD

En, ga jij nog in de keuken staan te zwoegen? Of doe je lekker makkelijk?

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Sorry Lin dat ik ben vergeten op al je blogs te reageren...

    Ik heb laatst geoefend met het bakken van een gigántische chocoladetaart (meneer Berghuis is binnenkort 25 jaar leraar, en we zijn stiekem met onze klas en Wierenga een surprise-party aan het organiseren, ik bak de taart), hij was best wel lekker (mag ook wel, want er zat 600 gram chocola in :D ).

    Zelfgebakken pepernoten zijn (meestal) lekker!
    Ik heb volgens mij vannacht over pepernoten gedroomd (ik weet niet meer precies waar het over ging, maar iemand bood mij chocoladekruidnoten aan, geloof ik).

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt niet uit joh ;) 't is ook geen verplichting, ik plaats toch alleen maar onzin :") heb ik toch nog een beetje een idee dat ik iets doe...

      oooh leuk!! en die taart klinkt heeeeeerlijk!! des te meer chocola, des te lekkerder die wel zal zijn :P

      hihihi, ooh met chocola is helemaal hemels :)

      Verwijderen