25 juni 2012

Films #1

Aangezien ik teveel vrije tijd heb en vrijwel de hele dag toegang tot het internet heb, zit ik vaak films te kijken. En dan hou ik me eigenlijk altijd vast aan 2 factoren die in een film moeten zitten: 1) romantiek en 2) komedie. Plak deze 2 bij elkaar met een vleugje avontuur en je hebt een karakterisering van elke willekeurige chickflick. Hoewel de naam 'chickflick' enigszins denigrerend klinkt, is de kwaliteit van deze films óf 'wel leuk' óf compleet bagger (wow, dat woord heb ik echt al maanden niet meer gebruikt). In beide gevallen heb je soms dan ook nog een einde, waarbij je zoiets hebt hoe verzinnen ze het? Hier een paar voorbeelden.
Films met een niet-te-snappen eind. (HUUUGE Spoiler-alert !)

# Nanny McPhee
Wat een einde zeg! Waarom trouwt die vader - á la Sound of Music - niet met Nanny McPhee? Oke, ik snap dat ze niet langer kon blijven blabla, maar mijn chickflick-hart wil nou eenmaal een voorspelbaar eind! Niks geen plotselinge trouwerij met 't hulpje, 'k had echt zoiets van wút! nó way! Hele mooie beelden hoor (see for yourself: http://www.youtube.com/watch?v=IQQzw0mpuJc), maar wút.

# My Best Friend's Wedding
Aaah, jarenlang vrienden, zelfs een deal van ; als we zo oud zijn en beide ongetrouwd, trouwen we met elkaar - en eigenlijk heb je echt zoiets van; ze móéten met elkaar trouwens, maar nee. En dan is Julia Roberts uiteindelijk ook nog helemaal alleen op de bruiloft. Pffff.

# One Day

Jarenlang draaien ze om elkaar heen, en dan zijn ze eindelijk bij elkaar, overlijdt een van de hoofdrolspelers. wááát. Het had een mooi einde kunnen worden, met een cheesy boodschap. Maar nee, het moet weer orgineel zijn :")

# Remember Me

Zelfde als met One Day: lijkt alles eindelijk goed te zijn, en dan is er de gebeurtenis die de hele wereld heeft geschokt, 9/11... 'k zal niet meer zeggen, lijkt me wel duidelijk wat er gebeurt...

Oh, niet alles bedoel ik serieus, want soms zijn verdrietige eindes mooier/passender dan een uitgekots/voorspelbaar/totaal niet-creatief einde... Het is meer tijdelijke frustratie dan echt kritiek ;)



Au Revoir!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten